torsdag den 23. juni 2011

Savoir vivre

Jeg elsker at tilbringe tiden med mennesker, som har levet et helt liv fuld af oplevelser, glæder og sorger. Mennesker, som vil dele ud af deres livserfaringer, og som inspirerer til glæde og til at tage livet med et smil. Sådanne mennesker har jeg tilbragt et par gode stunder med i dag over en god middag tilberedt af de spritfriske og sprøde vitaminbomber, de hver dag høster i deres have. Alene det at have fri adgang til økologiske grøntsager, som er vokset op med udsigten til bjergene, frisk luft, kvidren fra de mange svaler og masser af sol, inspirerer til et let og positivt livssyn. Jeg suger til mig alt det, jeg kan, før turen går hjem til en mindre afslappet tilværelse i norden....


 Livet forsødes af farverige macarons - her i yndlingsfarven grøn og med smagen af herlige pistacher - naturligvis akkompagneret af en sødme- og solfyldt Maury


"Gåen-amok" i lækker fransk og schweizisk chokolade. Det er svært at modstå, når udvalget er så stort. Men hvad? Mørk chokolade skulle jo være så sundt?! :-)


 Vore kære, lykkelige og livsgalde naboer - et skønt catalansk søskendepar, som elsker at udøse af deres livsnenergi, grøntsager og gode historier...


Lucien et le café


Høsten fra haverne omsat i et fyrværkeri af farver


Matthieus skønne bisquits med citron og mandler med en spand kaffe à l'ancienne. Aaah!
Kunsten at leve... Hvad lever du af?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar