lørdag den 30. juni 2012

RADAR




I maj var jeg så heldig at vinde to gratis billetter til et par koncerter på Spillestedet Radar. Jeg vandt via  deltagelse på Overspring.dk - et forum for studerende i Aarhus, som du helt sikkert burde tjekke ud. Ud over at lave hamrende gode og samfundsrelevante artikler byder siden også på fantastisk info om, hvad der rører sig i Aarhus på musik., kunst- og kulturfronten. 

Jeg tog den 2. juni afsted ned til det gamle godsbaneareal i Aarhus - allerede her lugter stedet langt væk af noget for Katrine. Gamle haller, industribygninger og loftinspirerede steder er LIGE min kop pis. Med mig havde jeg bedsteveninden Jane, og på programmet var Helmet Compass (da Howl Baby Howl desværre måtte aflyse) samt Snake and Jet's Amazing Bullit Band. Da vi ankom til de fede lokaler, var kun en luder og en lommetyv tilstede, og det fortsatte egentlig det meste af aften og fjernede lidt af stemningen, som vi dog fik vejet op med et par gode øller. Musikken var faktisk ganske udmærket. De unge gutter fra Helmet Compass kunne sagtens fyre op under stemningen med toner, der mest af alt mindede om en blanding af the Brian Jonestown Massacre, Oasis og Pink Floyd. Psykedelisk kærlighed - ikke dårligt!  

Efter en pause gik hovedbandet så på. Sikke da et sjovt miskmask af rock, psykedelisk synthesizer og en forsanger, der ligner en storebror til Bonderøven. He he... Vi var underholdt trods det beskedne publikumfremmøde :-)

Radar er helt sikkert et sted, jeg vil vende tilbage til. De har et spændende og varieret program, og jeg skal nok have en veninde med ind at høre Ida Gard den 6. september.
Du kan lade dig lokke af programmet her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar