tirsdag den 29. januar 2013

La géométrie










Jeg er helt pjattet med formgivning og geometri. Og i kombination med ler, som er et af de mest fantastiske emner at arbejde med, bliver det næsten ikke bedre. Derfor klappede jeg også ekstrameget i mine små keramikerfingre, da jeg nød mig gennem Lone-Lotte Janns udstilling Hånd om Leret. En fascination for Sydamerika går tydeligt igen i værkerne, der minder om både rituelle masker med pangfarver og striber og om pyramider med årtusinders hemmeligheder gemt i deres indre. Her er der udforskning til øjet til i hvert fald et par timer, hvis man, som jeg, lader sig helt opsluge af kunstnerens univers. Skulle I selv være interesserede, løber udstillingen helt frem til 1. april på Kunstcentret Silkeborg Bad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar