fredag den 16. marts 2012

Down Memory Lane #1








Oooh la laaa, ma belle Paris! Hvor er det skønt at genfinde gamle minder fra tiden, hvor jeg boede og arbejdede i Paris. Jeg betragter stadig den franske metropol som mit andet hjem, og jeg drømmer indimellem stadig om at flytte tilbage - bare for en tid. 

Tilbage i 2006-2007 var jeg praktikant i Presse- og Kulturafdelingen på Den Danske Ambassade i byernes by. Det var 7 måneders vanvid og fantastiske oplevelser i kulturen, kunsten og pariserlivet. Morgenmaden blev tit indtaget på min lille terrasse i herskabslejligheden hos Lars og Francois i le 9e. Herfra kunne jeg følge med i livet på gaden og slentre op ad bakken til 'la butte' og Montmartre på under 10 minutter. Quel plaisir!

Og så husker jeg med glæde de mange mandagstømmermænd efter søndagenes mange champagnebobler :-)

Uuuh, hvor jeg savner min yndlingsby. Må helt sikkert sige à bientôt og komme afsted snart sammen med ham den frankofile <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar