mandag den 13. august 2012

Sweimeh















En god håndfuld stemning fra en fantastisk sommerferie i Jordan. Vi stilede straks mod det Døde Hav for at atter at opnå den ekstatiske følelse, det er at flyde oven på det saltholdige vand. Vi boede på Holiday Inn, hvilket var fint nok bortset fra de skyhøje priser på mad. Så vil vil formentlig vælge et andet, mere lokalt sted næste gang. Men udsigten kunne man på ingen måde klage over; blåt vand og bjerge så langt, øjet rakte. Og en klump i halsen, når solen gik ned over Vestbreden og Israel, og himmelen også i overført betydning stod i flammer. Jeg vænte mig aldrig helt til tanken om, at vi lå kun 30 km. fra et af verdens største brændpunkter og  slappede af i det vildeste paradis, mens konflikterne har hærget lige på den anden side af vandet i mere end et halvt århundrede. Og det er vel at mærke, hvis vi kun tæller 'nyere' tid med. Jeg tror, det netop er derfor, at Sweimeh er et af de smukkeste steder, jeg har været, men også et af de steder, jeg har været absolut mest følelsesladet...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar