søndag den 17. juli 2011

Hjem til Aarhus....

Jeg har nydt at være tilbage i MIN by. Selv om jeg ikke pt. har bopælsadresse i Aarhus, er det altid den by, jeg drømmer om at vende tilbage til. Den har kant, den er dejligt uprætentiøs, og der er plads til alle og til at trække vejret. Det er her, jeg har slået mine studiefolder og boet i 7 år, knyttet venskaber, sippet kaffe, shoppet i Latinerkvarteret og fundet masser af glæde ved bare at være til...

Kære Aarhus, jeg arbejder på at komme tilbage. Indtil da må jeg nøjes med dig i små glimt...Jeg elsker:

At spise god mad hos en god veninde i hjertet af byens studiekvarterer

At drikke masser af kold hvidvin og spille Trivial Pursuit

At blive betaget af en ellers kedelig udsigt


Aarhus' mange gårdmiljøer og også de mange stilladser, som vidner om nye horisonter...


Ordgejl og retrolitteratur på lydbånd

At have Aarhus i hjertet, hvor end i verden jeg ellers befinder mig


Kombinationen boghandel og café med spandevis af kaffe, mens man fordyner sig i en god bog

At blive inspireret til nye rejser ud i kulturen og kunsten

Udsigten over og stemningen omkring Åen

Den blå himmel i smilets by

Ingen kommentarer:

Send en kommentar