søndag den 17. juli 2011

Latinerkvarteret: Dengang og Filigran

Jeg burde have været født i et andet årti; med house wife-tendenser, retrocrawings og hang til sjove mønstre og farver og genbrugsguld, er jeg vist lidt af en luksushippie... Aarhus har rigtig meget at byde på inden for disse rammer. Ærgerligt, at jeg kun havde et par timer til at snuse tundt i Latinerkvarterets skatkamre...


Sol og stemning på caféerne og murene omkring Pustervig

Et par herlige gule detaljer og en tjekket tøs

 
Lækre sko i bolcheskønne farver. Kunne man få et par af hver?


 Dengang
Dengang er et retroskatkammer uden lige og et af mine absolutte favorit-osesteder i Latinerkvarteret. De lækre retrorammer skaber en fantastisk stemning, og stedet bugner af lækre kjoler, skjorter, nederdele, bukser, toppe, hatte, tørklæder og tasker mm. For en retrofreak som mig er det også lækkert at kunne svælge i lækre gamle sengesæt med fede mønstre. Selvfølgelig fik jeg også et enkelt pudebetræk med hjem...


Nummer to i den øverste bunke blev mit og skal bruges til en stor pyntepude i stuen...Jeg er vild med de afdæmpede pastelfarver i brunt, gult og rosa.


Stemningsbillede fra Dengang...Tror en af de lækre tasker skal blive min engang


Graven 24, Baghuset


Udsnit af tilbud hos Bloomers, der parrer nyt design med vintage - ikke nogen dårlig blanding!


Lækre, 'skæve' øreringe i grafisk enkelt design...
Filigran - en lillebitte vintagebutik i skønne omgivelser i hjertet af Aarhus. Der sælges håndplukkede vintagevarer i lyse omgivelser og goodies fra upcoming designers. Alt til ganske rimelige priser.
Jeg tabte mit hjerte til en lækker rød kjole med hvide prikker...pruttet ned i 120 kr. pga. et brændemærke!







Min nystartede Mummisamling blev desuden udvidet med den fine, gule Lille My-kop i midten...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar