torsdag den 6. oktober 2011

Agnes Obel og N*Grandjean














Ååååh, hvilken fryd at synke ned i de bløde stole på balkonen i Jysk Musik- og Teaterhus i Silkeborg og nyde et par timers forkælelse for øregangene.

Jeg var mildest talt overrasket over opvarmningsbandet N*Grandjean, der indviede os i deres finurlige univers af skøre indslag, gakket 'blues'-rap og operamomenter for blot at citere nogle af de indtryk, jeg fik med på vejen. Og blev lidt forelsket i Mikkel Lomborgs fantastiske skæg og hans charme à la Dali kombineret med Che Guevara og D'Artagnan...

Jeg havde store forventninger til Agnes Obel, så det var helt rørende at få dem indfriet - endda tifold! Sjældent har jeg været til en koncert, hvor live-oplevelsen var bedre end pladen. Men Agnes satte nye standarder for oplevelsen på scenen. Symfonien af det smukke flygel, celloen og harpen var magisk og tryllebandt mig og andre publikummer til stolene med himmelfaldne udtryk. Ganske enkelt en genial koncertoplevelse...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar