mandag den 14. maj 2012

Galerie Wolfsen - En hyldest til kvinden













Lørdag formiddag tog M og jeg hinanden i hånden og nød ferniseringen på udstillingen 'En hyldest til kvinden' i yndlings-Galerie Wolfsen. Vi kommer jævnligt i galleriet, som er et skatkammer på flere etager - spækket med lækker billedkunst, skulpturer, grafik og keramik. Denne gang blev co-udstillingen leveret af danske Bente Christensen-Ernst, hvis daglige gang i det tyrkiske smitter dejligt af på kunsten samt Berlin-baserede Franziska Klotz, hvis kombination af abstrakt og realisme fik mig gevaldigt overbevist. Der var fyldt med lakridskonfekt og Turkish Delight - såvel i kunsten som i det fine traktement, der blev serveret under arrangementet. Jeg er vild med pangfarverne og den livlige neo-orientalisme, som Christensen-Ernst lægger for dagen, og jeg kunne sagtens have en flok af hendes farverige værker hængende. I Klotz' univers var det navnlig værkerne 'Sumpf', 'Pause' og 'Fellers Vicious Companions', der vakte følelser i mig. 

Und endelig dig selv at snuse rundt på galleriets lager, der rummer skjulte skatte fra tidligere udstillinger. Her er noget for enhver pengepung. Værkerne begynder ved 600 kr. og til det skyhøje :-)

1 kommentar: