tirsdag den 21. juni 2011

Souvenirs d'été

Sommeren i Sydfrankrig er - ud over sjælefred og opladning af de menneskelige batterier - for mig ensbetydende med mæsken i yndlingsprodukterne fra l'Occitane en Provence samt en god osetur til FNAC, som altid har gode tilbud på musik, film og det nyeste inden for litteratur. Der var mange fristelser, bl.a. ville en meget dyr, men utroligt tillokkende og farverig bog om masking tape - den nye dille - gerne have været med mig hjem, men jeg holdt mig i skindet og nøjedes med én kreativ bog, nemlig om broderi med ikoner.


 Souvenirs til mig selv: God muzak i form af Arcade Fire og Snow Patrol til en slik, en lille arbejdsbog til hjernen med øvelser for at lære at slippe samt en fantastisk krea-bog med inspiration til mange timers nørkling...
 Fantastisk, gammel, fransk tepotte, der forsyner os med lakrids- og myntete om morgenen
 Vores catalanske naboer kigger ofte forbi med skønne ting direkte fra haven. Her er vi blevet beriget med lysegrønne courgetter, spritnye aubergines og et læs sprøde, grønne bønner. Mon  ikke de store artichaux skal nydes med en gang aïoli med et par ekstra fed friske hvidløg?

L'Occitane en Provence er mit absolutte yndlingsskatkammer, når det kommer til forfriskende, økologiske og stadig velduftende skønhedsprodukter. Ene gode sager til huden og en skøn duft af sommer i lavendelmarkerne. En følelse, der stadig hænger ved ud på de kolde vinteraftener...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar