tirsdag den 31. juli 2012

Camden Lock Market


















Undskyld den voldsomme billedbombe, men der er simpelthen bare så meget guf for alle sanser i Camden Town. Siden jeg var i London for første gang som 15-årig sammen med en flok gymnasieveninder, og jeg først satte mine fødder i dette hyggelige og farverige kvarter, har jeg altid skullet tilbage til Camden, når min vej krydsede London. I år var ingen undtagelse. Selv om der meget hype omkring Camden, og det måske ikke er det samme som dengang, forbliver det altså en skæv og farverig smeltedigel fyldt med krogede træer  langs den rolige kanal med de fine husbåde, farverige punkere og flippere side om side med turister fra hele verden og fotogale entusiaster på jagt efter nye motiver. Det er et farveladeglad kvarter med kæmpesko på facaderne, skrammelboder med farverigt bras, solbriller, army-jakker og tårnhøje plateausko - og velduftende og krydret gademad, ikke mindst. Kringelkroge, brosten og smalle trapper, boder med flipper- og vintagetøj, musiklader og sko i læssevis.


Jeg skal altid en tur ned til kanalen og kigge på folk, mærke på de mange vintagevarer i de sjove butikker i de gamle industrihaller, prøve knagende biker-boots, dufte til hjemmelavet sæbe i hele farvepaletten og snuse til vinyler i kassevis. Og så skal jeg op og ned ad trapperne, ind i labyrinten af boder og hitte en sjov tee eller to (billeder af mine valg kommer snart!) og så ellers lade mundvandet dryppe, i takt med at udbuddet af lækker mad udvides. Køb dig en kinabox eller en omgang Pie & Mash og sæt dig ned i den frådende folkemængde på de sjove scooter-stole. Camden er et lille åndehul, som dog godt kan være vældigt overrendt - specielt omkring frokosttid. Men er du til noget af ovennævnte, skal du helt sikkert afsted og føle stemningen, høre musikken, indsnuse duftene og lade dig beruse af alle farverne....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar