lørdag den 15. september 2012

Gøgl i Gaden














En kælen orm af mennesker mavede sig dovent rundt i Aarhus, da festugen rullede et tæppe af grønt græs ud på Frederiks Allé og stoppede stressen og osen fra bilerne for en stund. Alle syntes at nyde de nye, afslappede omgivelser og gav sig i lag med kraftprøver, tur med minitog og balancegang på kanten af spyende vulkaner. Langt fra larmen i det fine Aros sad 'Boy' i ensom majestæt og virkede næsten lille i disse dage, hvor netop det store var i centrum. Jeg nød synet af 'Your Rainbow Panorama', mens jeg fulgte med strømmen ned langs Åen, hvor unge mennesker slappede af på trapperne med en kold øl til tonerne af jazz fra det store telt. Længere nede i centrum var stemningen anderledes kaotisk, idet åbningen af Den Store Aarhusianske Sangbog lokkede stimer af glade mennesker ned på Store Torv, hvor den imponerende træinstallation indbød til klatring og til bevægelse til musikken. Skægt var det også at følge med i, hvilke undere folk gerne vil opleve 'Before I die". Buddene var mange og forskelligartede. Jeg tror, jeg noterede, at jeg gerne ville blive ved med at udforske og forblive nysgerrig hele livet, mens andres ambitioner gik i retning af 'at sluge en hel banan', hehe...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar