fredag den 2. november 2012

Fuglenes flugt i sort sol












Sorte pletter i luften, skrig i krogene og flaksen i hækken. Det er tid, og instinkterne påbyder jer at samles i flok og øve de smukkeste formationer, før vingerne spredes, og turen går mod varmere himmelstrøg. Jeg mærkes altid af en indre melankoli og stor benorvelse over fuglenes vintermanøvrer på en pastelfarvet aftenhimmel. De markerer, at sommeren nu er til ende, og at buske og træer forfalder og klædes i en nøgen vinterdragt. Jeg skutter mig og forundres over tiden, der ikke stopper, men bare farer forbi. Jeg vil med; jeg vil nå det hele, jeg vil leve og jeg vil mærke luften under mine vinger...

2 kommentarer:

  1. Så flotte nogle billeder - helt vild med naturen på nr. 1 & 3 :)

    www.itsmypassions.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Julie. Ja, jeg er blevet ret vild med at eksperimentere med makrofunktionen på mit systemkamera, og så er jeg også bare helt skudt i naturens smukke former...

      Slet