fredag den 14. december 2012

Such a perfect day

Kl. 8.15: 
Min skønne kæreste vækkede mig lige så stille ved at putte sig ind til mig og synge fødselsdagssang. I stuen ventede tændte julelys og et veldækket morgenbord med duftende rundstykker, norske klejner, varm te, kakao og masser af flag. Tøjdyrene heppede også med og passede godt på pakkerne. Hvem siger, man er for gammel til bamser i en alder af nogleogtredive? :-)


Kl. 8.30
Selv julepynten i vinduet synes at ønske tillykke med morgensolens spejling på gardinerne. Posten havde kæmpet sig gennem snedyngerne og havde gode hilsener med. Der var smukke breve med sirlige tegninger, hjemmelavede julekort med kærlige tanker og kærestens genistreg af en fødselsdagsgave; en fin tegning med kærlige ord og fine gavemuligheder...
Jeg elsker altså bare personlige hilsener - det er noget af det bedste ved min fødselsdag og julen...

Jeg pakkede de fineste pakker op, og der var en skøn kalender fra Ordning og Reda, så jeg kan begynde at planlægge et helt nyt års oplevelser og udfordringer. Dertil en pæn neglelak fra Essie i en rigtig varm jule-bordeaux farve. I brevene var fine bidrag til varme investeringer - jeg ønsker virkelig at putte mig væk i vamsede rullekraver og alpacatrøjer og sippe varm chai latte for tiden.



Kl. 11.00
Jeg har strukket mig dovent og leet over de fine hilsener på facebook og i mailen, og solens nærende stråler udenfor har ønsket tillykke og hiver mig langsomt ud af dynerne og ud i det glimtende frostvejr. Hvor er der smukt langs fjorden, og jeg skyder strålende vintermotiver fulde af glimtende sne, knejsende vinterblomster, fugle i flugt og blodrøde bær, mens jeg mærker frosten prikke i kinderne. Brrr....




Kl. 12 
Mine kære forældre har sovet længe og ringer og synger fødselsdagssang med samtlige vers - en hyggelig tradition, der er blevet holdt ihu siden barndommen. Vi sludrer om løst og fast og griner over sjove citater fra "The Julekalender", før jeg spiser et par sunde julegodter, som jeg har listet fri fra en sulten giraf :-)

Jeg tager mig tid til at nyde en ekstra kop chai latte og står og dagdrømmer under bruseren. Dagen byder endnu på mange gode ting...


Jeg nyder den smukke julepynt, som endelig har fundet sine vanlige pladser i huset efter et år i hi i de mørke kasser i kælderen. 


Kl. 16.15
En sød veninde har sat mig stævne på Behag din Smag, og jeg nyder en varmende kop Spicy Caffè Moccha Orange med valrhonachokolade og pirrende ingefær samt et stykke lækkert ganache, mens jeg pakker hemmelige pakker ud og nyder den afslappede stemning. Snart slår vores mænd sig til selskabet, og vi snakker løs om juleønsker og drømme for det nye år.


Kl. 17.45
Min kæreste og jeg får et bord med den fineste udsigt over menneskeflokken på Azzurra i Nordkraft. Jeg bliver forkælet med Prosecco og dejlige oliven, før tjeneren bringer en overraskende god månedens pizza med bacon og dadler. Enkelt og rustikt - lige som jeg elsker det. Smagen er rund, sød og dejlig juleagtig - den kan absolut anbefales. Dertil deler vi en god flaske italiensk rosso, før vi topper hele herligheden af med den sødeste tiramisu, der lige nøjagtig ikke bliver for fed pga. syren fra vinterjordbærene. Jeg er propmæt og kan knap nok lette mig fra stolen, da vi senere vælter ud i sneen hånd i hånd og nyder byens fine julelys.





Kl. 19.45
Vi sætter os godt til rette i de bløde biografsæder og griner i knap to timer over den fantastiske franske film, "De Urørlige". Har I endnu ikke set den, så se at komme afsted i en fart, for den er virkelig varm og livsbekræftende og usandsynligt sjov! Og det bedste er, at den er baseret på en ægte historie. Jeg nyder at putte mig ind til ham den søde og bare slappe helt af og lade latteren løbe af med mig. Og så skader det jo ikke at høre fine franske gloser. Det er som musik i mine ører.


Kl. 22.30
Vel hjemme i den lune rede efter en fantastisk aften i forkælelsens tegn smider vi benene op og nyder den glade julefred sænke sig for en stund. Jeg tjekker de sidste mails og putter snart under dynen med glade drømme i vente. En perfekt fødselsdag!



2 kommentarer: