fredag den 8. februar 2013

Et miniglimt af Odense


















Selv om en del af min familie har boet i Odense i mange år, kender jeg ikke byen så godt. Mellem jul og nytår tog min farmor, min faster og jeg på en hyggetur ind i Odenses gamle bydel, hvor vi bl.a. besøgte H.C. Andersen-museet. Der er smukt og næsten som en gåtur gennem Den Gamle By (undskyld sammenligningen!). Men jeg føler kun, jeg har kradset lidt i overfladen af denne hyggelige by. 
Vi kom også gennem gå-gaderne, som på det tidspunkt var hyggeligt pyntet med oceaner af lys i anledningen af julen. Men måske sidder der nogle kendinge derude, der kan fortælle mig, hvor man skal drikke hyggekaffe, shoppe små specialprodukter og andre hyggelige skatte? Med andre ord: hvad skal jeg se, næste gang jeg besøger H. C. Andersens hjemby?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar