mandag den 17. september 2012

Festugeglimt













Aarhus Festuge bød på en masse små glædesglimt og sjove happenings i gadebilledet. Og så stod den også på kaffe- og pooldate med søde Marie fra min kollegietid. Vi blev søsyge i kalejdoskopet mellem Agnete og Havmanden og Rådhusparken, hvor tusindvis af spejle reflekterede et mylder af farver og portrætter af den brogede menneskemængde, der kæmpede sig igennem. Ved Aarhus Teater skulle jeg afholde mig selv fra at klatre på de mange paller, og jeg indtog i stedet et af de hyggelige, urbane drivhuse, som var et kærkomment og grønt pusterum fra de stressende menneskemængder. Bag plexiglasset kunne jeg nyde stilheden, kigge på vin og jordbær og snuse til den friske, grønne mynte. Og bare glemme ståhejen for et øjeblik. Og ellers kiggede vi på imponerende, catalanske menneskeskulpturer, som i ny og næ ragede op over forsamlingen i byen. Aftenen sluttede vi af med kikset Zididada-koncert ved CanBlau-teltet, hvor vores tænder løb i vand over den lækre tapas-anretning og de lyserøde og læskende strawberry daiquiris :-) En skøn dag...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar